piątek, 26 października 2012

Sesyjny Stuff, część 2

Tym razem przedstawię 2 pomysły zgromadzone pod kategorią Sesyjny Stuff: wizualizcje i interaktywny ekran Mistrza Gry.

Jeśli chodzi o pierwszą kategorię, to próba zobrazowania części składowych fabuły, a zwłaszcza NPCów, przeciwników "nieludzkich", lokalizacji, przedmiotów. We wcześniejszym poście opisującym (okazało się, iż mocno niezgrabnie) fabułę wrzuciłem kilka z nich, czyli NPCów i Bohaterów.
Cóż, w PBFach, kiedy mistrzowałem, starałem się do posta wrzucać obrazki, które ukazywały to, co Gracze mogli widzieć. Dodatkowo tworząc KP należało zobrazować swoją postać, często na forach istniały obrazki broni, pojazdów, miejsc. Internet jest kopalnią grafiki, więc wystarczy trochę cierpliwości i możemy znaleźć kilka obrazków, które ukażą wrednego burmistrza, zagubioną lolitkę, czy też opuszczony schron. Potem chwila zabawy w edycję (przyciąć, rozjaśnić, zmienić rozmiar, nawet w zwykłym Paincie), może umieszczenie jakiegoś tekstu, wydruk (najlepiej kolorowy, na szczęście ja mam taką możliwość) i mamy całkiem niezły efekt. Moi Gracze to docenili. Kolejną kwestią jest sposób przedstawienia takiej wizualizacji - ja wykorzystałem do tego właśnie ekran Mistrza Gry, nazwanym przeze mnie szumnie: interaktywnym.

POWSTAWANIE EKRANU

Chyba już wcześniej wspominałem, że podoba mi się postapo, gdyż dość łatwo, minimalnym nakładem kosztów jesteśmy w stanie wykonać różnego rodzaju przedmioty w takim właśnie klimacie.  Jakoś samo mi przyszło na myśl, by wykonać go z ... kartonu. W pracy kartony przychodzą co dwa dni, więc jest z czego wybierać. Początkowo wyglądał tak:


Sam karton jest już dość klimatyczny postapo (bo chyba nie jest to przedmiot z uniwersum fantasy, czy sci-fi), jednak postanowiłem go jeszcze bardziej "ubrudzić". Do tego (i do jeszcze innych rzeczy, np. do obklejenia magazynka) użyłem grafiki terrain, które znalazłem w internecie. Jest tego sporo i trzeba przyznać, że świetnie oddają klimat Neuroshimy. Klej, nożyczki + taśma - żona zabrała się do dzieła:

Efekt końcowy jest taki, jak sobie wyobrażałem:
Dopiero po pierwszej sesji wyszło, że jest za wysoki - nic prostszego - już został obcięty.
Taki ekran widzą Gracze - oddaje klimat niskim kosztem? Według mnie i ich, tak.
Ja natomiast chowam za nim notatki, wizualizacje, jak również ściągi z zasad:


Mój ekran ma trzy zastosowania i być może bedzie mieć więcej:
- skrócone zasady dla oczu MG (czyli to, do czego stricte służy) oraz zasłonka do rzutów,
- umieszczanie na nim wizualizacji,
- jest to swoista ściana chwały dla Graczy.

Pierwsze zastosowanie nie wymaga zbytniego wyjaśniania. Drugie z kolei tak: jak wspomniałem na początku wpisu, wizualizacje dla Gracze muszą być im w jakiś sposób okazywane - można położyć na stół, na ich karcie KP - ja do tego wykorzystuję właśnie ekran. Gracze się poznają, przypinam kolejno ich portrety (wraz z ksywką, imieniem, nazwiskiem - oczywiście czcionkami Neuro), coś tam narracyjnie opisując. Ważniejszy NPC? Prosze bardzo, ląduje na ekranie. Zmutowane dogi? Gangersi - ależ nie ma problemu.
Akurat tutaj ustawiłem gang, by zaprezentować całość, jednak w czasie gry "wisiał", jak pozostałe. Gracze cały czas widzą - NPCów, przeciwnika, lokalizację, przedmiot, pomioty Molocha, mutki. Mój opis + wizualizacja = wzmocnienie wyobrażenie. Działa, polecam.

Trzecie zastosowanie, to ściana chwały dla Graczy. Już wyjaśniam - otóż wspomniałem na początku gry Graczom, kiedy wyjmowałem ekran, że to, co widzą będzie również dla nich. Załóżmy, że ekran, to poniszczona ściana (dzięki teksturom tak ma wyglądać i chyba wygląda), na której można coś napisać. Otóż tak! Gracze dostali info, że jeśli któraś z postaci (albo drużyna) zrobi coś epickiego, będzie mogła napisać cokolwiek na tej ścianie. Motto życia? Wyrażenia, które ich postać powtarza co jakiś czas? Nawoływanie, krzyk rozpaczy, nadziei? To już należy do nich. Cienki, czarny pisak (najlepiej taki do płyt DVD) i jazda! Miejsca jest sporo, więc starczy na kilkanaście wpisów - miny Graczy odzwierciedlały zadowolenie i mam nadzieję, ze zmotywowały właśnie do epickich działań :)

4 komentarze:

  1. Fajny i prosty pomysł :) Opcja ekranu jako " tablicy ogłoszeń " bardzo mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo dużo fajnych "plaskaczy" może coś dla siebie znajdziesz : http://www.seven-wonders.co.uk/paperfriendsindex.html#roleplaying

    OdpowiedzUsuń
  3. Zbieram się do skopiowania twojego pomysłu :) Ciekawe jak mi wyjdzie ekran do SWEPLowych Superbohaterów:) Inna sprawa że pierw muszę sobie pozbierać wszystkie niezbędne tabelki itp. Jak będzie gotowe do dam znać.

    OdpowiedzUsuń
  4. @Buczek
    czekam z niecierpliwością na efekt - koniecznie się nim podziel ;-)

    OdpowiedzUsuń